Bu Blogda Ara

19 Mayıs 2018 Cumartesi

ChatBot ile Müşteri İlişkilerinde Fark Yaratmak

ChatBot ile Müşteri İlişkileri

Yapay zeka destekli dijital asistanlar ile müşterilere fayda odaklı bir deneyim sunmak artık çok daha kolay. Teknolojinin daha ulaşılabilir olduğu günümüzde NLP (Doğal dil işleme) gibi teknolojilerin gelişimi ile ChatBot çözümlerinin müşteri ile ilişkisi daha fayda odaklı olmaya başlamaktadır. Bu noktada ana amaç deneyimi kurgularken ChatBot'un doğru konumlandırılması.



Müşteri İlişkilerinde ChatBot'un Konumlandırılması

Müşteri deneyiminde websitesi, mobil uygulama, sosyal medya kullanımında deneyim kurgulanması özellikle pazarlama ekiplerinin üzerinde durduğu en önemli konulardan biridir. İşte ChatBot çözümlerinin de bu bakış açısıyla konumlandırılması oldukça önemlidir. Bu konumlandırma yapılırken ChatBot çözümlerinin artı ve eksilerinin tespiti gerekmektedir.


Artılar

+ ChatBot, Facebook messenger gibi kanallardan müşteriye 7/24 ulaşabilir,

+ ChatBot, doğru zamanda müşteriye bilgi sağlayabilir,

+ Müşteri için ürün öneri sistemleri ChatBot üzerinde konumlandırılabilir.

+ Müşteri şikayetleri ChatBot tarafından takip edilebilir.

+ Sık sorulan sorulara ChatBot cevap sağlyabilir, doğal bir diyalog oluşturabilir.


Eksiler

- ChatBot bazen kullanıcının cümlesini anlamayabilir bu tip durumlarda ChatBot, sıkıcı bir deneyim sunabilir.

- ChatBot'un cevabı müşteriyi mutlu etmeyebilir. Bu durumda loop oluşması sıkıcı bir deneyim oluşmasına neden olabilir.

- ChatBot akışlarının uzun olması kullanıcıyı yorabilir.

- ChatBot kullanma alışkanlığı oluşturmak gerekmektedir.


Nasıl Bir Çözüm ?

ChatBot geliştiren bir Teknoloji firması olarak hızlıYOL Teknoloji Türkiye ve Dünya'da birçok ChatBot projesinin geliştirilmesinde yer almıştır. Bu deneyimlerimize dayanarak ChatBot projelerinde dikkat edilmesi gereken noktaları şu şekilde özetleyebiliriz.


     1- ChatBot'un net bir amacı olmalı ve bu amaca bağlı olarak kapsamı netleştirilmeli

     2- ChatBot bir persona (kişiliğe) ve bir dile sahip olmalı. Bu dil ve kişilik özellikleri ChatBot için müşteri ilişkilerinde tutarlı bir taban oluşturmanızı sağlayacaktır.

     3- ChatBot'un kapsamında gerekli sık sorulan soru altyapısı etkin bir şekilde oluşturulmalıdır. Sorular oluşturulurken, cevaplanamayacak sorular, akışı olan sorular detaylı planlanmalıdır.

     4- ChatBot'un o an konuşulan konunun farkında olmalıdır ve bu konuya göre anlamadığında cevaplar sunabilmelidir. örnek olarak A markası ile teknik bir soru soran kullanıcı,  daha sonra nasıl alabilirim dediğinde ChatBot neyi nasıl alabileceğini sormamalı bir öncekş sorudan kullanıcının A markasını alması gerektiğini anlamalıdır.

     5- ChatBot akışları ve gerekli entegrasyonlar detaylı olarak belirlenmelidir. Gereksiz olan çalışmalar önlenmelidir.

     6- ChatBot'un cevap veremediği durumlarda öğrenme stratejisi ve loop oluşturmaması sağlanmalıdır.

     7- ChatBot analitik araçları ve belirlenen KPI (Anahtar performans göstergelerine) göre dönemsel olarak izlenmeli gerekli iyileştirmeler yapılmalıdır.

     8- BI (İş zekası) ile ChatBot verisinin detaylı incelenmesi ve kullanıcı ile ilgi farklı bilgilere ulaşılmasını sağlamaktadır.

     9- ChatBot çok kanallı bir deneyimi destekler nitelikte olmalıdır.

     10- ChatBot yönetim paneli üzerinden kolaylıkla yönetilebilmelidir.

     11- ChatBot tasarımında kullanılan teknolojiler mutlaka dökümante edilmelidir.

hızlıYOL Teknoloji

ChatBot danışmanlık, tasarım, geliştirme ve iyileştirme hizmetleri ile dijital asistan geliştirme konusunda yüksek ROI (Yatırım dönüşümü) sağlayacak projeler geliştirmenizi sağlıyoruz.

Bize info@hizliyol.com'dan ve 0216 4051032'den ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme