Bu Blogda Ara

9 Nisan 2015 Perşembe

Web Sitesi Yaptırırken Dikkat edilecek 11 Nokta

Web Tasarım

Her projede olduğu gibi web tasarım projeleri de belirli bir amaç doğrultusunda yapılmalıdır. Net olarak belirlenmiş bir amaç olmadan, web sitesi beklenen faydayı sağlayamaz.

Peki herkesin yapmış olduğu web sitesine benzer bir site yapmak size nasıl bir rekabet avantajı kazandırabilir ki? Belki sitenizin olmaması sizi daha farklı kılıyor olabilir? Belki de web sitesine ihtiyacınız yok? Bu soruları daha da artırabiliriz, önemli olan sizin web tasarımı ile ne yapmak istediğinizdir.
Web sitenizin kullanım amacı nedir? Web siteniz işinize ne katabilir? Web siteniz kullanışlı değil mi? SEO yapınca ne olacak? Adwords pahalı mı? Bu soruların sayısı arttıralabilir bu noktada önemli olan web sitesinin sizin amaçlarınıza hizmet eder nitelikte olmasıdır.

Web Sitesi ve Özgünlük

Kopyalamak yaratıcılığın ve gelişmenin ilk adımıdır. Ama kopyalayarak fark yaratmanız ne yazık ki mümkün olamayacaktır. Örnek vermek gerekirse A şirketinin sitesine benzer site istiyoruz dediğinizde eğer web tasarımcınız size fiyat veriyorsa siz o siteden fazla bir şey beklemeyin. 

Web tasarımının özgünlüğü ancak müşteri hedefleri ile örtüştüğünde farklı, etkili ve sürdürülebilir sonuçlar doğurabilir. Özgün olmak zor gibi görünse de aslında basittir, sektörü, müşterileri ve firmanızı analiz ederek doğru projeler ile mümkün olabilmektedir. Unutmayın sektörünüzde var olabildiğinize göre firmanızın özgün bir yönü zaten var, tek yapmamız gereken bunu web tasarımına yansıtabilmek.

Ego Merkezli Siteler

Web tasarımında yapılan en büyük hatalardan biri patronların kendilerine elbise diktirir gibi web sitesi seçmesidir. Web tasarımını kendiniz için yapmıyorsunuz, web sitesini onu ziyaret edecekler için yaptırmalısınız. Tasarımını çok beğendiğiniz sitenizi, eğer kimse ziyaret etmiyorsa bu size fayda sağlamaz. Eğer amacınız kendi zevkinize uygun site yaptırmak değilse mutlaka müşterilerinizin ihtiyaçlarına odaklanın.

Web tasarımında animasyonlar, kaliteli görseller eğer yukarıda açıkladığımız şekilde faydaya hizmet ediyorsa anlamlıdır. Amacınız şov yapmak değil, para kazanabilmektir. Bu sebeple, müşterileriniz, web siteniz, yaptığınız iş ve firmanız arasında tutarlı bir ilişki kurabilmelidir.
Bir web sitesi, ön yüz tasarımı ve arka taraftaki kodlardan oluşur. Ön yüz sizin ve müşterilerinizin etkileştikleri ana sayfalardır. Ön yüze görüş bildirmek sizin için kolaydır. Deneyimleyebilir, müşterilerinize denetebilirsiniz.  Kod yapısı sizler için daha zor anlaşılabilen bir yapıdır. Arka planda bulunan kodlar, sitenizin ön yüzünü oluşturduğu gibi aynı zamanda arama motorundaki (google, yahoo vb.) yerini, sitenin açılma hızını ve hata oluşturma ihtimallerini belirler.

Dikkat edilmesi gereken ana noktalar;

  1. Ön yüzde web sitesinin hedeflerine uygun, basit ve kullanıcı dostu bir yapı oluşturulmasına özen gösterilmelidir. 
  2. Web tasarımcısının sektörü, şirketi ve müşterilerinizi doğru analiz ettiğinden emin olun. 
  3. Rakiplerinizin sitelerini inceleyerek, sizin güçlü yönlerinizi ortaya çıkaracak çözümler geliştirmeye çalışın. 
  4. İnsanlar bu siteye niye girmeli sorusuna alternatif cevaplar üretin. 
  5. Sitenizin mobil cihazlarda görülebilir olmasına dikkat edin. 
  6. Web sitesine bir sonuç değil, dijital dünyada etkin olabilmek için kullandığınız bir araç olarak bakın. 
  7. Web sitesini hazırlatırken mutlaka bakım masraflarını baştan belirleyin. Unutmayın sitenin güncel tutulması, sağlayacağı fayda için çok önemlidir. 
  8. Sık güncellenmesi gereken siteler için yazılımcınızdan yönetici paneli talep edin. 
  9. Sitenizde kullanılan kodlama dillerini mutlaka öğrenin. 
  10. Tasarımcınızdan sitenin kodlaması hakkında, farklı tarayıcılara uygunluk, SEO’ya uygunluk ve mobil cihazlara uygunlukla ilgilili teknik raporlar isteyin. 
  11. Web tasarımcılarının sizi kendilerine bağımlı hale getirmesine izin vermeyin, mümkünse kodları satın alın.


Web sitesi tasarımı ile ilgili daha detaylı bilgi için http://www.hizliyol.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder