Bu Blogda Ara

29 Ekim 2015 Perşembe

Satış Takımları ve İletişim

Satış Takımları ve İletişim


İletişim tüm ekipleri için olduğu gibi satış ekipleri için de büyük bir öneme sahiptir. Özellikle dağınık satış ekipleri ve kanallarıyla çalışan şirketlerin, satış ekipleri arasındaki iletişimi iyileştirmesi, satışlar üzerinde pozitif etki yapacaktır.

Satış ekiplerinin iletişiminden kaynaklı, ciro kayıpları %15  ile %30 arasında değişmektedir. Bu açıdan  iletişim ve koordinasyon satış performansı açısında hayati bir öneme sahiptir.




Satış Takımlarının En Büyük Sorunları

Satış takımlarının iletişimle ilgili ana problemleri şu şekilde sıralanabilir;


  • Eğitimler: Bir satış ekibine eğitim vermenin ne kadar zor bir şey olduğunu, büyük ihtimalle yaşamışsınızdır. Özellikle saha ekiplerinin yoğun çalışma temposu içerisinde eğitilebilmesi, bu eğitimlerin sonuçlarının izlenebilmesi oldukça güçtür.
  • Satış Hedeflerinin Dağıtılması ve Günlük Satış Bilgilerinin Toplanması: Satış tahmini bir şirketin nakit akışını belirleyen en önemli kriterlerden biridir. Satış hedeflerinin ve satış bilgilerinin yanlış yönetimi şirketleri hiç beklemedikleri krizlere sokabilir.
  • Kampanya ve Değişiliklerin Duyurulması: Satış ekiplerinizi yeni kampanya, ürün değişiklikleri gibi konularla ilgili bilgilendirmek için ne kadar zaman harcadığınız hiç düşündünüz mü? Yada değişiklikten geç haberi olan bir satıcının yaşadığı sıkıntıyı yaşadınız mı? Bu sorulara bir çok satışçının evet dediğini duyar gibiyim. Bu sebeple, doğru ve etkin uyarı sistemi, satış takım iletişiminde çok büyük bir öneme sahiptir.
  • Satış Fırsatı Kaçırma: Bir çok satış ekibi, iletişim eksikliğinden çok önemli satış fırsatlarını kaçırırlar. Özellikle yoğun satış ekiplerinin bu tip hatalar yapmasını önlemek her zaman çok kolay değildir. 


Standart Mesajlama Uygulamaları Satış Takımları için Niye Uygun Değil?

Whatsup yada facebook massanger'ı iş için büyük gruplarda kullandıysanız, ortalıkta gezen yüzlerce mesajdan kafanızın karıştığı olmuştur. Hatta aradığınızı bulamayıp, tekrar sormak daha kolayınıza gelmiştir. Bu tip bir durum gerçekten oldukça normaldir, çünkü bu mesajlaşma ortamları iş için değil sosyal mesajlaşma için tasarlanmıştır.

Aynı şekilde mesajlaşma platformlarında biriktirdiğiniz veriler, raporlarınızda kullanabileceğiniz nitelikte olmaktan çok uzaktır.

Akıllı Mesajlama ve İletişim

Bu yazımda sizlere akıllı bir mesajlaşma platformu olan TeamChat'i tanıtmak istiyorum. Yukarıda açıkladıklarımın tersine, Teamchat sadece iş dünyası için tasarlanmıştır.

Teamchat & HizliYOL


Peki TeamChat ne sağlar;

Mesajları iş akışına uygun yapılandırmanızı sağlar. Mesaj platformu üzerinden CRM sisteminizi beslemenizi, eğitimleri mesajlaşma platformunda yapmanızı, gerçek zamanlı veri akışını oluştumanızı mümkün kılar.

Teamchat uygulamasını şirketinize göre özelleştirerek, satış ekiplerinizden, hızlı ve doğru bilgi alır ve onlara gerekli bilgilendirmeleri derli toplu olarak yapabilirsiniz.


HızlıYOL Teknoloji olarak TeamChat'i Türk firmaları için tekrar yapılandırıyoruz. Sizin süreçlerinize uygun çözümler geliştiriyoruz. Satış ekiplerinizin performansını arttırmak artık düşündüğünüzden daha kolay. Bize ulaşın size daha detaylı bilgi verelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme