Bu Blogda Ara

29 Aralık 2017 Cuma

5 maddede ChatBot - 2018

ChatBot Nedir?

Mesajlaşma tabanlı yapay zeka destekli ajanlara kısaca ChatBot diyebiliriz. Özellikle tekrar eden süreçleri, sık sorulan soruları ve tekrar eden asistanlık işlerini ChatBot'lara bırakarak oldukça etkin çözümler oluşturabilirsiniz.
ChatBot Tasarım Yapısı


1- ChatBot Kurgulamak

Bir ChatBot'u kurgulamak kolay gibi görünen ama oldukça zor bir süreçtir. Bu zorluğun ana sebebi ChatBot projelerinde kullanıcı memnuniyeti sağlamanın zorluğudur. Kullanıcı çok alıştığı mesajlaşma uygulamasında istediği gibi davranırken, geliştirdiğiniz ChatBot'un kullanıcının ihtiyaçlarına cevap vermesi gerekir.

Bu sebeple ChatBot projesi öncesi analiz, hikaye oluşturma ve tasarım için yeterli süre ve kaynak ayrılmalıdır. Bu süreyi en az 1 ay olarak düşünmek gerekmektedir.

2 - ChatBot Persona

ChatBot'un bir kişiliği olmalıdır. Kullanıcının ChatBot'un ChatBot olduğunu bilmesi gereklidir. ChatBot'un dili, özellikleri ve logosu kullanıcı deneyimini oldukça etkilemektedir.

3- ChatBot Geliştirme

ChatBot geliştirme süreçlerinde doğru altyapının kurgulanması, ChatBot'un deploy edileceği uygulamaların doğru seçilmesi, NLP, yapılandırılmış akış ve entegrasyon kararlarının verilmesi geliştirme süreci için oldukça önemlidir.

Özellikle kullanılan altyapının sürekli güncellenen bir platform olması projenin sürdürülebilirliği için önemlidir. Özellikle kerameti kendinden menkul kapalı platform çözümlerinden kaçınılmalıdır.

4- ChatBot Test

ChatBot projelerinde test projenin şirkete özgü şekillenmesini sağlayan bir nevi sürekli geliştirmenin bir parçasıdır. Test süresinde gelebilcek farklı mesajlar için senaryolar oluşturularak ChatBot’un yetkinliği yükseltilir.

5- ChatBot Analitik

ChatBot analitiğinin doğru izlenmesi hem projenin başarısı hemde sürekli iyileştirme faaliyetleri için kritik öneme sahiptir. Bu açıdan ChatBot’un analitiğini doğru parametrelere göre izlemek gerekmektedir. 

hızlıYOL Teknoloji olarak, gerçekten fayda odaklı bir ChatBot projesi geliştirmek isteyen firmalara yardımcı olmaktan mutluluk duyarız. Bize 0216 405 1032 veya info@hizliyol.com ‘dan ulaşabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme