Hata 1 : Soru - Cevap setimiz hazır bir ChatBot yapalım?
Bazı durumlarda 20, bazen 100 soru cevabı oluşturan firmalar hemen sık sorulan sorular için ChatBot yapalım diye yola çıkıyor. Öncelikle unutulmaması gereken ChatBot bir arama motoru olarak tasarlanmamalıdır.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Örnek Hatalı Uygulama;
Kullanıcı : Üyelik iptali
ChatBot: Üyeliğinizi iptal ettirmek için .......
Bu çözümün hatalı olma sebebi gerçekten bir asistan deneyiminden uzak, tekrar kullanıma özendirmeyen bir yapıya sahip olması olarak özetleyebiliriz.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Peki ne yapalım?
Elbette bazen bu tip soru cevaplar ChatBot için gerekli olabilir. Ama ChatBot sadece bu şekilde tasarlanırsa gerçekten kullanımı çok sınırlı kalacaktır.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Doğru Bir ChatBot yaklaşımı;
Kullanıcı: Üyelik iptali
ChatBot: Üyeliğinizi iptal ettirmek istemenize üzüldüm. Size bir ay ücretsiz versem belki sorunlarınızı çözebiliriz.
Kullanıcı: Yok istemiyorum.
ChatBot: Elbette Üyeliğinizi iptal ettirmek için ....... . Şikayetiniz varsa bana iletebilirsiniz.
Kullanıcı: Yurtdışında sisteme giriş yapamıyorum.
ChatBot: Şikayetinizi kayıt altına aldım.
Yukarıda verdiğimiz örnekte sizin de gördüğünüz gibi ChatBot bir arama motoru gibi değil farklı bir değer yaratıyor. İşte süreçlerde bu tip akışlarla değer yaratabilirsek ChatBot gerçekten faydalı olabilir.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fayda temelli bir ChatBot projesi için info@hizliyol.com 'a mail atabilir ve 0216 405 1032'den bizi arayabilirsiniz. http://www.hizliyol.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder