Bu Blogda Ara

21 Eylül 2015 Pazartesi

Google Adwords Reklamcılık

Google Adwords Eğitimleri Hakkında


HızlıYOL Teknoloji olarak, 15 ve 16 Eylül tarihinde yapılan Google Partner Adwords eğitimlerine katıldık. Açıkçası bu eğitimlerin özellikle Adwords temel kurallarını öğrenmek ve sertifika almak için oldukça yararlı olduğunu düşünüyoruz.

Öncelikle Özgür Deniz Aydın hocamıza ve Google ailesine teşekkür etmek istiyorum. (İki yeni sertifikamızı almamıza vesile oldukları için.) 

Bu yazı kapsamında, ileri düzey görüntülü reklam ağı ve video reklamcılığı konularında görüşlerimizi paylaşmak istiyoruz. Lütfen yorum görüş ve önerilerinizi bizle paylaşın.

Adwords Eğitim Görüntüsü

İleri Düzey Görüntülü Reklam Ağı Eğitimi

Görüntülü reklam ağı ile reklamımızın kapsama alanı oldukça artıyor. Bu noktada en önemli konu hedefleme doğru hedefleme yapılmaz ise görüntülü reklam ağında başarısız olmanız oldukça kolay gözüküyor.

Adwords bize oldukça geniş ve esnek bir hedefleme imkanı sunuyor ve farklı hedefleme seçeneklerini birlikte kullanarak hedefi daha keskinleştirmemiz mümkün. Bu noktada vurgulanması gereken bir konu da birlikte kullanılan hedefleme seçenekleri "ve" şeklinde çalışıyor yani kesişim kümesi.

Hedefleme yöntemleri; içeriğe yönelik, kitleler ve yerleşim hedefleme olarak üç ana başlık altında incelenebilir. Bu noktada en önemli konu hedefleme detayında yerleşimleri tek tek seçerek gereksiz reklamları engellemeniz mümkün. Elbette zamanınız varsa.

Görüntülü reklamları nasıl hazırlayacağınız merak ediyorsanız en hızlı ve basit yöntem, reklam galerisi. Reklam galerisi size denemiş template'leri kullanma imkanı sunuyor. Bu sayede açık arttırmaya girme noktasında kaybettiğiniz yerleşim sayısı azalıyor.

Bu arada mutlaka görüntülü reklam hazırlarken, metin reklamda kullanmayı unutmayın, bu reklamınızın görülmesini garanti altına alacak bir çözüm olabilir.

Elbette reklamlarınız yayınlandıktan sonra bir diğer önemli konu değerlendirme. Görüntülü reklam ağında da elbette dönüşüm en önemli kriter. TO'ların görüntülü reklam ağında daha düşük olması gayet normal. Bu noktada Tıklamaların hangi yerleşimden geldiğini incelemek, uygun olmayanları elemek yapılabilecek ilk hareketlerden biri olabilir. Yine hedefleme seçeneklerinizi inceleyerek sürekli ayarlamalar yapabilirsiniz.

Adwords Video Reklamcılığı

İlk önce belirtmem gerekir ki, video reklamcılığında kullanılan terimler sürekli değiştiği için özellikle ifade ederken kafa karışıklığı oluşuyor. Özellikle Türkçe terimler bazen havada kalabiliyor.

Video reklamcılığı aslında çok fazla fırsat barındıran bir alan. Türkiye'de video reklamcılığında rekabet oldukça sınırlı, bu sebeple görüntüleme başına maliyetler gayet uygun.

Video reklamcılığı eğitiminde aslında farklı örnekler üzerinden, youtube için özel tasarlanmış reklamları ve bu reklamların etkisini tartışma fırsatımız oldu. Doğru yapılmış viral bir kampanya ile çok etkili sonuçların alınması mümkün görünüyor.

İki tip video reklamından söz ediyoruz; Yayın içi Truview ve Görüntülü Trueview.  

Yayın içi Truview video reklamları, şu videonun önünde çıkan 5sn'de geçebildiğiniz reklamlar. Ne zaman para ödüyorsunuz, görüntüleme başına yani reklamınızın 30sn'si yada 30 saniyeden kısaysa tamamı seyredildiğinde ödeme yapıyorsunuz.

Görüntülü Truview ise youtube arama veya izleme alanında öneri olarak reklamınızın çıkmasını sağlıyor. Videonuza tıklandığında ödeme yapıyorsunuz.

Sonuç Olarak

Bu yazı kapsamında amacım tüm eğitimi bir yazı içerisinde özetlemek değil. Bana önemli gelen konuları sizlerle paylaşmak. Lütfen yorum kısmına eklemeler yaparsanız sevinirim. Bu sayede yararlı bir yazı oluşturmuş oluruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder