Bu Blogda Ara

16 Aralık 2015 Çarşamba

2016 Yılında Şirketler için Teknoloji Çözümleri

Şirketler için Teknoloji Çözümleri

2016 yılına girerken teknoloji, dünyamızı giderek daha fazla etkiliyor. Artık çevremize baktığımızda küçük esnafın bile Google reklamlarını kullandığını, 50 yaşında teyzemizin whatsapp'dan lokasyon yolladığını, facebook üzerinde hiç beklemediğimiz konularda grupların oluştuğunu görüyoruz. Artık teknoloji, cebimizde olmasının gücünü, tüm kullanıcılara ciddi bir biçimde hissettiriyor. Türkiye bu noktada Twitter, facebook, Linkedin, Google, whatsapp, facebook massanger gibi ana platformlara entegre oldukça aslında farklılaşıyor. Y kuşağının iş dünyasında önemli bir pozisyon almaya başlaması ile hem müşteri hemde şirketlerin yaklaşımları ciddi bir şekilde değişiyor.


Aslında İnternet kullanım oranı bize ciddi bir mesaj veriyor, bu oranın önümüzdeki yıllarda %70'lere ulaşması ile şu anda başlayan dönüşümün yıkıcı bir hale geleceği çok açık görünüyor.

Mobil Kullanım Artıyor !




Dünya ile paralel olarak Türkiye'de de mobil kullanım çok hızlı olarak artıyor.  Bu konuda HızlıYOL Teknoloji olarak, gerek bizim hizmet verdiğimiz kurumların web sitelerine, gerekse şirketimizin kendi sitesine mobil giriş oranı %60 civarında görülüyor ki, bu oran gerçekten birkaç yıl önceye göre oldukça yüksek.

Google arama motorunda, mobil uyumlu olmayan siteleri geri plana iterek, trendin yönünü işaret etmiş bulunuyor.

Şirketler için Teknoloji

Değişen müşteri yapısı sebebiyle şirketlerin teknoloji konusunda pozisyon alması oldukça önemli hale gelmiştir. Doğru stratejileri belirlemeyen şirketlerin bu değişimden çok sert etkilenme ihtimalleri bulunmaktadır.

Bu noktada en büyük avantajımız değişimin Amerika ve Avrupa'ya göre daha yavaş olması, bu sebeple yurt-dışında yaşanan örnekleri gözlemleyerek, bunları Türkiye koşullarına adapte etmek oldukça başarılı sonuçlar doğurabilir.

Bu avantajımıza karşın en büyük dezavantajımız çok kısa vadeli düşünüyor olmamız. Şirketimizin 5- 10 sene sonrasını düşünmek bize göre değil. Önemli olan önümüzdeki ayı kurtarabilmek. İşte tam da bu yüzden teknoloji yatırımları başarısızlıkla sonuçlanmakta ve somut faydalar çoğunlukla sağlanamamaktadır.


2016'da Şirketlerin Teknoloji Yol Haritası

HızlıYOL teknoloji olarak yola çıktığımızda, müşterilerimize teknoloji ile ilgili iki ana faydayı sağlamayı hedefledik, müşteriye ulaşmak ve süreçleri iyileştirmek. İki basit başlık altında teknolojinin sağlayabileceği faydaları gruplamak bizim açımızdan doğru bir yaklaşımdı. Bu yazımızda da aynı yöntemi kullanmaya çalışacağız.

Müşteriye Erişim

Bir şirket olarak ne iş yaparsanız yapın, ana amacınız müşteriye ulaşmaktır. İşte teknoloji de bu noktada bize bir çok imkan sunuyor. Önemli olan bu imkanların nasıl daha etkili kullanılabileceği konusunda bir strateji belirlemek.

Peki bunu nasıl yapabiliriz? Aslında bu sorunun yanıtı oldukça basit, doğru strateji, doğru hedef kitleye bağlı dijital reklamcılık ve sosyal medyanın etkin kullanımı. Peki 2016'da bu alanlarda üzerinde durulması gereken noktalar neler?



Web Tasarım: Müşterilerinizin size dijital ortamda ulaştığı en önemli noktalardan biri şirketinizin web sitesi. Web sitenizin müşteri kitlenize uygun olması ve dönüşüm adı verilen size kazanç sağlayacak aksiyonları aldıracak nitelikte olması oldukça önemli. Bu noktada sadece güzel görseller ve iyi tasarım değil gerçekten fark yaratacak çalışmalar üzerinde durulmalı. HızlıYOL olarak, bazı durumlarda web tasarım çalışmalarının strateji çalışması haline geldiğini açıkça görmekteyiz. Bunlara ek olarak, teknik açıdan, siteniz mobile uyumlu (responsive), SEO çalışması yapılmış ve site hızının optimize edilmiş olması gerekmektedir.

Dijital Reklamcılık: İlgi arttıkça tıklama başı maliyetler yükseliyor. Bu sebeple doğru hedef kitleye belli bir amaç doğrultusunda yapılacak kampanyalar oldukça değerli. Yükselen alanlar, görüntülü ağ reklamcılığı, video reklamcılığı, mobil reklamlar, facebook ve twitter reklamları olarak görülüyor. 2016'da her firmanın dijital reklamcılıkla elde edebileceği ciddi bir müşteri kitlesinin oluştuğunu unutmayalım. B2B işletmelerin müşteri olarak kurumlara odaklanması sebebiyle, müşteriye ulaşmak için farklı stratejiler izlemesi gerekiyor. Özellikle hedefleme ve mesajın doğru iletimi büyük önem kazanıyor.



SEO: Üzerine çok konuşulan herkesin bildiğini iddia ettiği bir konu. Kısaca Google'da organik aramalarda nasıl yukarıda çıkabiliriz çalışması. SEO google'ın regülasyonu ile yıllardır ciddi bir değişime uğruyor. Backlink (diğer sitelerden siz gelen linkler) hala önemli ama orjinal içerik, blog yazıları, sosyal medya'nın önemi de giderek artıyor ve elbette mobil uyumluluk, sitenin hızı gibi teknik konuları da göz ardı etmemek lazım.

E - Ticaret: E ticarette önümüzdeki dönem rekabetin daha da artması beklenmektedir. Bu noktada niş konulara odaklanan çözümlerin başarı yakalama şansı daha yüksek görünüyor. E ticarette müşteriyi özel hissettirecek ve dükkan ile online sitenin IoT (Nesnelerin İnterneti) yoluyla entegrasyonu önümüzdeki dönemde fark yaratılabilecek konular olarak ön plana çıkmaktadır.

Süreç İyileştirme



2016 yılında süreçlerini iyileştirme konusunda trendler şu şekilde ifade edilebilir;

Mobil: Mobil artık şirketlerin daha aktif kullanması gereken bir araç olarak ön plana çıkmaktadır. Mobil cihazlarla özellikle saha ekiplerinin etkinliğini arttırmak mümkündür. Artık akıllı telefonlar ile çalışanlardan lokasyona bağlı hızlı ve doğru veri akışı sağlamak çok daha kolaydır. Bu sebeplerle, süreç iyileştirme noktasında kullanımı kolay kurumsal mobil uygulamaların geliştirilmesi oldukça gereklidir.

Güvenlik: Özellikle mobil kullanımın giderek arttığı günümüzde, kurumsal mobil stratejinin belirlenmesi büyük bir öneme sahiptir.Ayrıca IoT (Nesnelerin İnterneti) farklı bir güvenlik anlayışınında önemini arttırmaktadır.

Cloud (Bulut) Çözümler: Bulut çözümlerin kullanımı giderek artmaktadır. Kurumsal çözümlerde bulut çözümlerin kullanımı hem maliyetleri düşürmekte hemde orta büyüklükte şirketler için kolay ulaşamayacakları bir güvenlik gücü sağlamaktadır. Bu açıdan verilerin hangi server'da durduğundan çok, ne kadar güvenli olduğu üzerinde durulmalıdır.

SaaS (Software as a Service): Yazılım Dünyasındaki en büyük sorunlar; farklı yazılımların entegrasyonu, satış sonrası destek ve güncellemeler olarak ön plana çıkmaktadır. Bir yazılımı satın aldığınızda, yazılımın güncellenmesi, bakımı gibi konularda yaşanan eksiklikler sürdürülebilir başarıyı etkilemektedir. Bu sebeple, kullandıkça ödeme (SaaS) yapısı hem yazılım firmalarının hizmet kalitesini yükseltmekte, hemde şirketlerin yatırımlarını yönetmelerini kolaylaştırmaktadır.

IoT (Nesnelerin İnterneti): Nesnelerin interneti, şirketlere bir çok farklı fırsat sunmaktadır. Cihazların, araçların, makinelerin sağladığı veri ile kurulacak sistemler çalışanların hayatını kolaylaştırırken ciddi tasarruflar sağlayabilmektedir. Bu açıdan Beacon teknolojisi, akıllı sensörlerin etkin kullanımı ile ilgili örneklerin sayısı 2016'da daha da artacaktır.

Mesajlaşma: "Structured" verinin kullanıldığı mesajlaşma yapıları, e-mail sisteminin aksine yönetilebilir bir veri sistemi oluşturmamıza imkan verir. Bu açıdan önümüzdeki dönem çalışanların, kullanımı kolay arayüze sahip uygulamaları kullanarak, "structured" veri ile besleyebilmeleri için kurumsal mesajlaşma sistemlerinin önemi artacaktır.

Özet olarak, şirketlerin çalışanları arasında bilgi akışını, lokasyon bazlı olarak yönetmesi ve nesnelerin internetini kullanarak iş akışlarını otomotize etmeleri 2016'da yaşanacak ana değişimler olarak ön plana çıkmaktadır.

SONUÇ

Sonuç olarak 2016'da teknoloji özellikle şirketlere çok avantajlı fırsatlar sunuyor. Tüm çalışan ve müşterilerinizin cebinde bulunan akıllı telefonları doğru kullanmak, dijital strateji belirlemek ve kaynakları etkin kullanmak oldukça önemli. Özellikle cloud teknolojilerden uzak kalmak, SaaS yerine yazılım satın almaya çalışmak gibi gereksiz ve uzun vadede zarar getirecek takıntılardan kurtulmak gerekiyor. Şirket içi verilerin giderek büyüdüğü günümüzde bu verilerin doğru yönetimi yani moda adıyla "big data management" giderek önemini arttırıyor. Verilerin anlamlı olarak kullanılması ve süreçlerin iyileştirilmesi 2016'da mutlaka üzerinde çalışılması gereken bir konu.

HızlıYOL Teknoloji olarak 2016'da da şirketlere doğru katkıyı sağlamak için çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder