Bu Blogda Ara

8 Temmuz 2017 Cumartesi

Dijital Dönüşüm İnsan Kaynakları için Niçin Çok Önemli?

Dijital Dönüşüm ve İK

Dijital dönüşüm son yıllarda çok duyduğumuz bir kavram ve giderek şirketler bu konuya daha fazla önem vermekteler. Aslında bu dönüşüm bir çok sektörü yeniden şekillendiriyor, CD satışından Spotify'a yada TV kanallarından Netflix'e olan dönüşümler bize yeni bir çağın çoktan başladığını gösteriyor. Aynı şekilde film senaryolarının ve cast'lerinin yapay zeka tarafından seçildiği örnekler giderek artıyor.

Bu süreçte şirketlerin kendilerini tekrar yapılandırmaları oldukça önemli, alışılmış çözümlerin yetersiz kaldığı artık açıkça görülüyor. Eski yaklaşımlardan ana fark ise çözümler operasyonel verimliliğe ek olarak rekabet avantajı yaratacak bir stratejinin parçası olarak geliştiriliyor.

Niçin İnsan Kaynakları

İnsan kaynakları aslında bir şirketin tüm sisteminin merkezine oturmuş bir fonksiyon olarak ön plana çıkmaktadır. İnsan kaynaklarında yarattığınız bir dönüşüm şirket içerisinde doğal olarak diğer fonksiyonlara ulaşmakta, insan merkezli çözümler ile sürdürülebilirlik arttırılabilmektedir.

Önümüzdeki dönemde yetenek, örgütsel yapılar, çeşitlilik, katılım ve veri odaklı iş-gücü kararları konusunda yapılacak dijital dönüşüm çalışmalarının etkili olması beklenmektedir.

İnsan Kaynakları ile Ölçülebilir Sonuçlar

İnsan kaynakları operasyonlarında, otomatize edilebilecek süreçler ve bu süreçlerin sağlayacağı fayda kolayca ölçülebilmektedir. Bu açıdan da ROI (Yatırımın Geri Dönüş Oranı) hesabını net yaparak hızlı sonuçlar elde edilebilmektedir.

Büyük veri ve yapay zeka çözümleri ile İK süreçleri otomotize edilirken çalışanların davranışlarına uygun olarak ön tahminler yapılabilir. Örnek olarak, çalışanın işten ayrılma olasılığı tahmin edilerek, bu konuda önlem alınabilir ve değerli çalışanların kaybı önlenebilir.

ROI ve İK Projeleri

İK'ya sorulan operasyonel sorulara cevap veren bir ChatBot geliştirdiğinizde çok hızlı şekilde İK departmanının operasyonel yükünü azaltabilirsiniz. Sadece sık sorulan soruları cevaplamak için yaklaşık 2.000 çalışan için 1 insan kaynakları personeli çalışmaktadır. Bu noktada 1.000 çalışanın üstü için SSS ChatBot teknoloji yatırımı direk olarak kabul edilebilir, ROI sağlamaktadır.



Yukarıdaki grafikte x ekseni çalışan sayısını, y ekseni ise yatırımın geri dönüş oranını göstermektedir. Sadece İnsan Kaynakları operasyonel sorularını cevaplayan bir ChatBot projesinin yatırım ve kazandırdığı verimlilik avantajı göz önüne alınarak, yatırımın geri dönüş oranı hesaplanmıştır.

Bu hesaba göre 500 kişide ROI %0 olmaktadır. 1.000 kişinin üzerinde yatırımın geri dönüşü %70'i geçmektedir. 6.000 kişide ise % 670'i geçmektedir. Bu bilgiler hızlıYOL Teknolojinin elde ettiği verilere göre hesaplanmıştır.

Yapay Zeka Destekli ChatBot Projeleri

ChatBot yani mesajlaşma arayüzünü kullanan robotlar ile İK süreçlerini optimize ederken sadece sık sorulan soruları yanıtlamak değil, aynı zamanda oryantasyon, eğitim, ön-mülakat, duyuruların iletilmesi gibi faaliyetlerin de kolaylıkla yönetilmesi sağlanabilir. Doğru bir kurgulama ile Türkiye şartlarında yüksek ROI'li projelerin oluşturulması mümkündür.



Ayrıca izin alma, fazla mesai gibi süreçlerin de eklenmesi ile ChatBot projelerinin daha başarılı sonuçlar doğurması sağlanabilir.

hızlıYOL Teknoloji olarak, ChatBot geliştirme ve danışmanlık hizmetleri ile İnsan Kaynakları ekiplerinin yanında olmaktan mutluluk duyuyoruz.

Bize 0216 405 1032'den ve info@hizliyol.com'dan ulaşabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder